Skolbiblioteket på Bessemerskolan

På skolan har vi ett eget skolbibliotek där elever och lärare bland annat kan få stöd och hjälp i sin utbildning.

Vi är stolta över vårt bibliotek som vunnit priset "Årets skolbibliotek" 2018 och som fått utmärkelsen "Ett skolbibliotek i världsklass" varje år sedan 2018.

På sidan Bibliotekskatalogen hittar du tre olika kataloger där du kan söka böcker, media och filmer.

Bessemerbiblioteket

Skolans bibliotek är trivsamt och stort, fyllt med böcker, studieytor, en mindre hörsal och små samlingssalar. Där finns även ett Makerspace som är utrustat med material för skapande och kreativitet, samt en populär tv-spelsvägg där elever kan spela tillsammans på raster och håltimmar. Vi har öppet alla dagar i veckan för elever och personal. Biblioteket finns även tillgängligt då det är stängt, kontakta då bara någon i personalen.

Biblioteksresurser och öppettider för elever och lärare finner du numera på våra Teamskanaler
Bessemer_Elever Alla / Biblioteket och Bessemer_Personal Alla /Biblioteket.
Om du som elev behöver hjälp med ditt lånekonto, dina lån, omlån, studiefrågor, litteratur eller källor så kontaktar du Emma Lindgren eller Kirsi Rutanen via Teams.

Bibliotekskatalogen

Emma Lindgren Bibliotekarie