Bibliotekskatalog

Det finns tre olika bibliotekskataloger där du som elev kan söka efter böcker och andra medier för att låna, lyssna på eller ladda ner. Behöver du hjälp så kontakta personalen på skolbiblioteket .

Bessemerkatalogen - den lokal bibliotekskatalogen

Via Bessemerkatalogen söker du efter böcker, filmer, ljuböcker, mm. på vårat egna skolbibliotek. Du kan logga in med ditt lånekortsnummer/ personnummer och din PIN-kod för att se dina lån, förlänga lånetid, reservera medier som är utlånade. Även du som inte är elev eller personal på Bessemerskolan, men har ett Helge-kort, kan låna böcker av oss. Kontakta personalen så hjälper vi dig!
Här hittar du Bessemerkatalogen Länk till annan webbplats.

Helgebiblioteket - den regional bibliotekskatalog.

Via Helgebiblioteket kan du söka böcker, filmer och andra medier inom tio olika kommuner.
Vårat regionala bibliotekskatalog omfattar Bollnäs, Gävle, Hofors, Hudiksvall, Ljusdal, Ockelbo, Ovanåker, Nordanstig, Sandviken och Söderhamn.
Här hittar du Helgebibliotekets sida för unga lånare Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.  och
Helgebibliotekets regionala bibliotekskatalog Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Libris - den nationella bibliotekskatalogen

Du kan även söka böcker och andra medier vi Libris Länk till annan webbplats. - De svenska bibliotekens söktjänst.