På Bessemerskolan erbjuder vi högskoleförberedande program, yrkesprogram och introduktionsprogram med flera olika inriktningar samt anpassad gymnasieskola.

Hos oss finns riksidrottsgymnasium RIG med inriktning orientering samt nationell idrottsutbildning NIU med inriktning bandy och innebandy.

Grundläggande behörighet på Yrkesprogrammen fr.o.m. hösten 2023
Skolverket: Information till elever och vårdnadshavare Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Guide/gymnaium.se: Så fungerar yrkesprogrammen från hösten 2023 Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Utbildningsguiden: Behörighet för att läsa på högskola/universitet Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Vi har öppethus i slutet av november varje år, besök av åk 9:or under hösten och erbjuder elev för en dag under våren, se mer information

Övriga utbildningar